Використання масажера Су-Джок в логопедичній практиці

Добре розвинене мовлення – найважливіша умова всебічного повноцінного розвитку дітей. Чим багатша і правильніша у дитини мова, тим легше їй висловлювати свої думки, тим ширша її можливість в пізнанні навколишньої дійсності, змістовніші і повно цінніші відносини з однолітками і дорослими, тим активніше відбувається її психічний розвиток. Але останнім часом спостерігається зростання кількості дітей, які мають мовні порушення.
Тому так важливо дбати про формування мовлення дітей, попереджаючи і виправляючи різні порушення.
Однією з нетрадиційних логопедичних технологій є Су-Джок терапія (“Су” – кисть, “Джок” – стопа).
Професор сеульського національного університету Пак Чже Ву розробив оригінальний метод самозцілення, що отримав назву «су джок» (у перекладі з корейського «су» – кисть, а «джок» – стопа). З його допомогою можна лікувати будь-яку частину тіла, будь-який орган, не вдаючись до допомоги лікаря. Головне ж полягало в тому, що неправильне застосування цього методу не здатне завдати ніякої шкоди організму людини, воно просто не дає бажаного результату.
В основі методу Су-Джок лежить система відповідності або подібності, кистей і стоп всьому організму в цілому.
У чому ж полягає ця подібність? Тіло людини має 5 умовно окремих частин: голова, дві руки і дві ноги. І в кисті руки, і стопи ноги – по 5 пальців, які відповідають 5 частин тіла. Цю подібність наочно можна представити, розглянувши власну кисть. Максимально відставлений великий палець – це голова, мізинець і вказівний пальці руки, а середній і безіменний – ноги. Підвищення поверхні долоні, розташоване під великим пальцем, – грудна клітка, інша її частина – черевна порожнина.
Тильна сторона кисті – спина, а поздовжня лінія, що умовно ділить кисть навпіл, – хребет.
Особливе місце у методиці Су-Джок відводиться великому пальцю, на якому «обличчя» знаходиться на долонній поверхні, а «потилиця», відповідно, – на тильній стороні руки.
Стопи, на думку автора системи Су-Джок, «пультами дистанційного керування» здоров’ям людини.
На кистях і стопах у строгому порядку розташовуються біологічно активні точки, відповідні всім органам і ділянкам тіла.

Використання масажера Су-джок:
– викликає інтерес;
– дітям подобається масажувати пальці і долоні, що чинить благотворний вплив на дрібну моторику пальців рук, тим самим, сприяючи розвитку мовлення.
У своїй практиці ми застосовуємо су-джок – масажери у вигляді масажних кульок в комплекті з масажними металевими кільцями.
Кулькою можна стимулювати зони на долонях, а масажні колечка надіваються на пальчики. Ними можна масажувати важкодоступні місця.
На кистях є точки (або зони), які взаємопов’язані з різними зонами кори головного мозку. За мову у людини відповідають, головним чином, дві зони, що знаходяться в корі головного мозку – це зона Верніке, яка відповідає за розуміння мови. І зона Брока, яка відповідає за активне мовлення.
З цього випливає, що для стимуляції мовленнєвого розвитку треба впливати на точки відповідності головного мозку. З теорії Су-Джок це верхні фаланги пальців. І при масажі Су-Джок кулькою особливу увагу потрібно приділяти саме цим ділянкам кисті руки.
Прийоми роботи Су – Джок масажером:

Форми роботи з використанням масажера Су-джок різноманітні і застосовуються в логопедичної практиці при виконанні пальчикової гімнастики, автоматизації звуків, звукового та складового аналізу слів, удосконалення лексико – граматичних категорій, розвитку пам’яті та уваги.

На лівій руці:

Ця дівчинка-Танюша, (великий палець)

Ця дівчинка-Ксюша, (вказівний)
Ця дівчинка-Маша, (середній)
Ця дівчинка Даша, (безіменний)
А меншу звуть Наташа (мізинець)

Це лише деякі приклади використання су-джок масажера в нашій роботі.
Отже, застосування су-джок масажерів в логопедичній корекції сприяє створенню функціональної бази для переходу на більш високий рівень рухової активності м’язів і можливість для оптимальної мовленнєвої роботи з дитиною, підвищує фізичну і розумову працездатність дітей.