Додому йдемо – граємо, все навколо помічаємо і мовлення развиваємо!
Ігри дорогою додому
Під час прогулянки, або коли ви йдете в дитячий сад, повертаєтеся додому, використовуйте цей час для спілкування з малюком.
«Вивчаємо травичку і квіти»
Спільно з дитиною розглядайте зростаючу травичку, відзначайте, що вона зелена, маленька. Знаходьте перші весняні квіти, називайте їх. Не вимагайте від дитини запам’ятовування назв рослин! Якщо ви самі будете вживати ці найменування в мові, дитина спочатку почне співвідносити словесне позначення з конкретною квіткою, а потім самостійно назве її.
Розгляньте квіточку. Покажіть стеблинку, листочки, пелюстки. Понюхайте квітку.
Зверніть увагу дитини на квіти, що ростуть в квартирі, на дачі. Дозвольте їй полити, обприскати рослини.
У розмові з дитиною використовуйте не тільки пряме запитання «Що це?» Частіше задавайте непрямі питання: «Чим ми будемо поливати рослини?», «У що ми поставимо квіти?» І … ..
Якщо дитина відповіла невірно, проговоріть правильний варіант: «Ми будемо поливати рослини водою», «Ми поставимо квіти у вазу». Закінчення іменників і прикметників можна вимовляти чітко, перебільшено, щоб дитині було легше засвоювати граматичні категорії.
«Запам’ятовуємо назви дерев»
Спільно з дитиною розглядайте рослини навколо дерева, згадуйте їх назви. Розгляньте стовбур дерева, гілки, листя, коріння. Розкажіть, якими вони бувають:
високими, низькими, маленьким, товстими, кривими …
Візьміть листочок, розгляньте його, подуйте на нього, поспостерігайте, як він падає, кружляє.
Порахуйте дерева, що ростуть по дорозі, чітко промовляючи закінчення іменників.
Згадайте, якими вони бувають навесні, влітку, восени, взимку.
«Спостерігаємо за транспортом»
Порахуйте, скільки автомобілів, автобусів, тролейбусів зустрілося вам по дорозі.
Розкажіть, якими вони бувають?
Як їх можна назвати одним словом? (транспорт).
Згадайте скільки дверей, коліс у автобуса.
Який вид транспорту ви ще знаєте?
(Водний – човник, пароплав .., повітряний – літак ….)
«А будинки бувають різними…»
Розгляньте будинки навколо вас. Які вони бувають?
Дерев’яні, цегляні, одноповерхові, п’ятиповерхові …, високі, низькі, красиві і …
Згадайте, на якому поверсі ви живете?
Скільки поверхів над вами, під вами?
Порахуйте скільки вікон на вашому поверсі, у будинку?
«Вивчаємо все живе…»
Розкажіть, скільки дорослих, дітей, тварин вам зустрілося по дорозі. Опишіть їх.
Вони веселі, сумні, старі, молоді, худенькі, великі …
Придумайте загадку про них.
Найчастіше задавайте питання:
Хто це? Маленький, пухнастий, з вусами і нявкає …».
«Шукаємо літери на подвір’ї…»
У дворі:
- Малюємо букви паличкою на снігу і на піску;
- Придумуємо разом з дитиною загадки про літери
(маленька, кругленька, любить «охати»),
нехай малюк малює відгадки на піску.
- Викладайте букви з сухих гілочок, листя і т.д.
В лісі:
- Шукайте «букви» серед дерев, чагарників і листя: ось хвоїнки – це (Л), а якщо її ось так з’єднати – вийде (О);
- Дізнавайтеся «букви» в ягодах і грибах («красноголовець схожий на (Т), а ця чорниця – на (О).
«Описуйте предмети самі, і попросіть описати предмет малюка!»
Кожен раз, коли Ви бачите щось яскраве, звертайте увагу дитини на це і розповідайте дитині про цей предмет.
Наприклад: побачивши цікаву хмарку на небі, зверніть увагу дитини на цю хмаринку, розкажіть їй, що хмара – біла, схожа на кішечку, вона швидко летить по небу, тому що її підганяє вітер. Наступного разу, коли Ви з Вашою дитиною побачите красиву хмаринку, попросіть малюка розповісти про неї.
Таким чином, Ви розвиваєте не лише мовлення дитини, але і її уяву.
УСПІХІВ ВАМ І ВАШИМ ДІТЯМ!