Ігри вдома з маленькими словами
Перш за все, важливо допомогти дитині засвоїти смислове значення кожного прийменника. Лише, дотримуючись цієї умови, вона зможе правильно використовувати їх у своєму мовленні.
Потрібно поступово пояснювати дитині, що позначають прийменники. І починаємо знайомити малюка із словом НА.
НА – це значить на поверхні чогось (на столі).
Пропонуємо дитині виконувати різні дії з предметами. Наприклад, «Поклади книгу на стіл, посади ведмедика на диван»… Пізніше запитуємо : Де лежить книга? Де сидить ведмедик?
Після того як дитина зрозуміла і засвоїла прийменник НА, знайомимо її з наступним – ПІД.
ПІД – внизу під чимось (під столом). Далі робота проводиться за попереднім алгоритмом.
Наступним етапом роботи буде диференціація прийменників НА – ПІД.
Малюку пропонують виконати інструкції: «Посади ляльку на стільчик, а м’ячик поклади під стільчик». Запитуємо: Де сидить лялька? А де лежить м’ячик?
За подібною схемою відпрацьовуємо прийменник В.( В – це означає всередині чогось (в столі). Та диференціюємо: НА – В, ПІД – В. В роботі над «маленькими словами» можна використовувати схеми (тобто умовні візуальні позначення прийменників), які потім можна використовувати в різних іграх.