Вказівний жест — важливий етап розвитку дитини

Вказівний жест — це важливий етап у розвитку дитини.
В нормі вказівний жест (ВЖ) виникає приблизно до 1 року.
Розділяють хапальний рух дитини (рука простягнута до предмету всією долонею) і власне ВЖ (з виділенням вказівного пальця).
         ВЖ — це перший комунікативний жест. Тобто це жест, спрямований до інших людей, це спосіб діалогу і комунікації на невербальному рівні. Відсутність ВЖ до 1-1,3 дає привід звернути пильну увагу на психо-мовленнєвий розвиток дитини !!!

Що ж робити, якщо дитині вже більше 1,5 років, а ВЖ немає ?!
Формувати !!!
        

ВЖ має 2 складові:
🙇 психо-мовну, комунікативну;

🙇 моторну;


         Моторна частина в свою чергу складається з:
🙇 моторної (коли дитина в силу м’язевого тонусу не може зробити вірний жест);

🙇 моторної імітації (коли дитина не може зімітувати прості рухи пальцями, кистями рук).

     Існує 3 варіанти розвитку розвитку ВЖ у дитини:
🙇️ дитина розуміє, в якій ситуації треба зробити ВЖ, робить його, але неправильно (середнім, великим пальцем, всіма пальчиками відразу). В цій ситуації ми працюємо над моторним компонентом ВЖ;
🙇 дитина може повторити різні рухи пальцями, в тому числі і ізольовані, але не розуміє, в яких ситуаціях і навіщо їй потрібно демонструвати цей жест. В цій ситуації ми працюємо над комунікативною, психо-мовною складовою ВЖ;
🙇️ дитина не говорить, не розуміє, жестової мови немає, імітації кистями і пальцями немає.
    

В цьому випадку:

 ️ 🙇 Невролог;

  🙇 Перевірки слуху;

 ️ 🙇 ЕЕГ + працюємо над обома складовими ВЖ.

     Як формувати ВЖ:
👍 створювати ситуації, в яких дитина буде показувати пальчиком те, що їй хочеться взяти: підносимо потрібний предмет до дитини (або навпаки) на відстані, що трохи перевищує відстань витягнутої руки дитини. Дитина простягає руку, мама в цей момент формує з його пальчиків ВЖ і вимовляє: ОСЬ, ЦЕ, ХОЧУ! І віддає дитині предмет. Так робити постійно і регулярно !!!!
👍 вчимо дитину працювати вказівним пальцем (малюємо на піску, тиснемо пластилін, аплікації, пальчикові фарби). Робимо помічницю-рукавичку, у якій відрізаємо всы пальці і зашиваємо усі дірочки, крім вказівної. Працюємо в такий рукавичці з картинками в книжці, з пальчикових театром і т.д. Таку ж рукавичку мама може зробити для себе, щоб було веселіше.