Етапи засвоєння основних рухів: повзання, ходьба, біг

батькам

Кроки, з яких складається процес опанування уміння користуватися положенням, стоячи по-ведмежому

  1. перехід у положення стояти по-ведмежому;
  2. перехід у модифіковане положення стояти по-ведмежому;
  3. перехід від модифікованого положення стояти по-ведмежому у положення стояти;
  4. перехід від положення стояти по-ведмежому у положення стоячи.

Кроки, з яких складається процес опанування уміння повзати

  1.  карабкається сходинками вверх;
  2. самостійно злізає з ліжка, дивана;
  3. злізає сходинками, долаючи один марш сходів;
  4. залазить  на інші предмети та злазить з них

Кроки, з яких складається процес опанування уміння стояти:

  1. спираючись спиною об стіну або предмет меблів;
  2. спираючись руками на горизонтальну поверхню;
  3. спираючись руками у вертикальну поверхню;
  4. рукою, намагаючись взяти іграшку, іншою – спираючись об поверхню;
  5. без підтримки.

Кроки, з яких складається процес опанування уміння пересуватися вздовж предметів меблів:

  1. робить 1-2 кроки;
  2. робить 3-4 кроки;
  3. пересувається вздовж довгого боку стола або софи у одному із напрямків;
  4. пересувається у обох напрямках;
  5. повертає за край стола;
  6. пересувається від одного предмету меблів до іншого, коли їхні поверхні знаходяться поруч;
  7. пересувається від одного предмету меблів до іншого, коли їхні поверхні паралельні, наприклад, від софи до журнального столика.

Кроки, з яких складається процес опанування уміння ходити

  1. ходить з підтримкою за обидві ручки;
  2. ходить, тримаючись за іграшку-каталку;
  3. ходить із підтримкою за одну руку;
  4. йде самостійно, проходячи від 2-3 кроків до 4,5 м;
  5. ходить по кімнаті (по рівній поверхні);
  6. ходить по вулиці (по нерівній поверхні).

Кроки, з яких складається процес опанування уміння ходити по нерівній поверхні

  1. ходить по нерівних поверхнях різного типу:
  2. по м’якій поверхні ( „топкій” поверхні, наприклад, по гімнастичному мату, по поверхні дивану, надувному матраці, або матраці, наповненому водою);
  3. по піску, траві;
  4. по тротуару з нерівним потрісканим покриттям;
  5. по гравію або камінню;
  6. переходить з однієї поверхні на іншу.

Кроки, з яких складається процес опанування уміння піднімати на поріг та сходити з нього

  1. піднімається на поріг висотою 2,5 см та спускається з нього з підтримкою і без підтримки;
  2. піднімається на поріг висотою 5 см та спускається з нього з підтримкою і без підтримки;
  3. піднімається на поріг висотою 7,5 см та спускається з нього з підтримкою і без підтримки;
  4. піднімається на сходинку висотою 10 см та спускається з нього з підтримкою і без підтримки;
  5. піднімається на сходинку висотою 12,5 см та спускається з нього з підтримкою і без підтримки;
  6. піднімається на сходинку висотою 15 см та спускається з нього з підтримкою і без підтримки;
  7. піднімається на сходинку висотою 17,5 см та спускається з нього з підтримкою і без підтримки;
  8. піднімається на сходинку висотою 20 см та спускається з нього з підтримкою і без підтримки.

Кроки, з яких складається процес опанування уміння швидко ходити та бігати

  1. швидко ходить  по рівній поверхні з підтримкою за обидві руки;
  2. спускається швидко по нахиленій поверхні з підтримкою за одну руку, а потім без підтримки;
  3. швидко ходить з підтримкою за одну руку;
  4. швидко ходить, махаючи однією або двома руками для збільшення швидкості;
  5. долає 30 м за 25-30 с швидкими кроками;
  6. долає 30 м за 10-15 с, біжучи із зігнутими у ліктях руками.

Кроки, з яких складається процес опанування уміння ходити по вузькій лінії 

  1. розуміння, необхідності наступати на дошку, не виходячи за її межі;
  2. уважно спостерігати за ногами дитини, щоб її стопи увесь час були на дошці, поки вона йде від одного її кінця до іншого;
  3. ступати таким чином, щоб стопи були близько одна від одної, і при цьому зберігати рівновагу. 

Кроки, з яких складається процес опанування уміння стрибати

  1. стоячи на пружинистій поверхні та тримаючись руками за предмет меблів, виконує пружинисті рухи на всій стопі зі згинанням ніг у кульшових та колінних суглобах;
  2. виконує пружинисті рухи, подібні до тих, про які зазначено вище, тільки не на усій стопі, а на носочках;
  3. скаче на пружинистій поверхні та відриває від неї ноги, тримаючись руками за предмет меблів;
  4. скаче на пружинистій поверхні та відриває від неї ноги ні за що не тримаючись;
  5. скаче на підлозі та відриває від неї ноги, тримаючись руками за предмет меблів;
  6. скаче на підлозі та відриває від неї ноги ні за що не тримаючись;
  7. зіскакує обома ногами зі сходинки висотою у 10-20 см з підтримкою за руки та без підтримки

Кроки, з яких складається процес опанування уміння бити ногою по м’ячу

  1. б’є по м’ячу, коли дитину підтримують за обидві ручки та допомагають розмахнутися ногою (за необхідності);
  2. б’є по м’ячу, коли дитину підтримують за одну ручку;
  3. б’є по м’ячу без підтримки;
  4. б’є по м’ячу, розмахнувшись, і в момент удару тримає ногу випрямленою у колінному суглобі.

Кроки, з яких складається процес опанування уміння ходити по похилій поверхні

  1. ходить вверх та вниз по поверхні з невеликим нахилом із підтримкою та без підтримки;
  2. ходить вверх та вниз по поверхні із середнім нахилом з підтримкою та без підтримки;
  3. ходить вверх та вниз по поверхні з великим нахилом з підтримкою та без підтримки.

Кроки, з яких складається процес опанування уміння їздити на трьохколісному велосипеді

  1. вилазить на іграшку з колесами або трьохколісний велосипед та злазить з нього;
  2. відштовхуючись ногами та рулюючи кермом, „їде” вперед на іграшці з колесами;
  3. їде на трьохколісному велосипеді, коли дитині допомагають утримувати ноги на педалях та рулювати;
  4. рулює та натискає на педалі трьохколісного велосипеда, з’їжджаючи донизу по нахиленій поверхні;
  5. проїжджає на трьохколісному велосипеді відстань у 4,5 м по горизонтальній поверхні, керуючи кермом та натискаючи на педалі