САМОСТІЙНА РУХОВА АКТИВНІСТЬ ДІТЕЙ В УМОВАХ ОБМЕЖЕНОГО ПРОСТОРУ
Одне з важливих завдань повноцінного фізичного розвитку дитини – задоволення природної потреби дітей у русі. Свій внутрішній світ (задоволення, здивування, зосередженість, радість і т.д.) дитина може виразити рухами. Недостатня внутрішня активність веде до дефіциту пізнавальної активності, знань, умінь, до м’язевої пасивності і зниження працездатності організму.
У груповій кімнаті, де багато дітей, меблів, іграшок. Неможливо бігати, кидати м’яч чи стрибати через скакалку. Те ж саме і в квартирі, де місця ще менше. Таким чином перед нами стоїть завдання навчити дітей самостійній руховій активності в умовах обмеженого простору групи, квартири.
Діти дошкільного віку, часто дуже активні, не можуть співвідносити свої бажання з можливостями групи чи квартири. Традиційні рухливі ігри тяжко проводити в приміщенні, де багато меблів, іграшок, і крім того для таких ігор часто потрібна участь декількох гравців.
Виходячи з цього рекомендуємо облаштувати стіну з «тихим тренажером»
Результат використання такого «тренажера»: знизиться хаотична, спонтанна активність дітей, зросте тривалість та інтенсивність рухів, вони стануть різноманітними.
«Тихий тренажер» можна використовувати як у дошкільному закладі, так і в домашніх умовах.
ІГРИ З «ТИХИМ ТРЕНАЖЕРОМ»
ОБЛАДНАННЯ: «Тихий тренажер» – наклеєні на стіні силуети дитячих долоньок в різних варіаціях від підлоги до 1,5 м., силуети ніжок (ступні) від підлоги до 70 см.; різнокольорові смужки (5-10 шт.) довжиною 1 -1, 5 м. для підстрибування.
МЕТА : розвиток координації, просторової уяви і сприймання, орієнтування у просторі; тренування м’язів плечового поясу і рук.
ОРГАНІЗАЦІЯ: на стіні, вище силуетів долонь, наклеюється зображення ягід.
ХІД ГРИ: По команді пара дітей повинна піднятися по долонькам від підлоги до ягідки. Можна відривати від стіни тільки по одній ручці. Руки торкаються силуетів, повторюючи послідовність: права, ліва. Перемагає той, хто перший зірвав ягідку.
ГРА «ПРОЙДИ ПО СТІНЦІ»
МЕТА: розвиток координації, тренування м’язів спини і ніг, релаксація.
ОРГАНІЗАЦІЯ: біля стіни кладеться м’який килим.
ХІД ГРИ: Діти по черзі сідають на підлогу і намагаються «пройти» по доріжці на стіні. Починають від підлоги, поступово піднімають ноги все вище, переходячи в положення «берізка».
ГРА «ДІСТАНЬ СМУЖЕЧКУ»
МЕТА: розвиток координації, просторових відношень, вправляння у стрибках з місця у висоту, тренування стопи.
ОРГАНІЗАЦІЯ: різнокольорові смужки наклеюються на стіну на висоті від витягнутої руки самої низької дитини і до висоти стрибка самої високої.
ХІД ГРИ: діти по черзі підстрибують біля стіни, намагаючись дотягнутися як можна вище до кольорових смужок.
ГРА «ПЛУТАНИНА»
МЕТА: розвиток координації, просторової уяви і сприймання, розуміння просторових відносин (права, ліва) , тренування м’язів плечового поясу і рук.
ОРГАНІЗАЦІЯ: на стіні в довільному порядку наклеєні силуети долоньок. Діти можуть грати по одному чи в парі.
ХІД ГРИ: Діти проходять долоньками по силуетам знизу вгору, руки можна ставити тільки на парні силуети (права. Ліва), при цьому кисті рук приходиться повертати в різні сторони.
1-й варіант – дитина грає одна і просто «ходить» руками по стінці;
2-й варіант – діти грають в парі «Хто швидше добереться до умовної мітки?» При цьому руки можуть перехрещуватися, діти можуть мінятися місцями, але не відривати рук від стіни;
3-й варіант – одна дитина ведуча, вона дає команди іншій дитині куди іти (наприклад, права – червона, ліва – зелена і т.д.)