Основи моральних відносин у сім’ї

батькам буклети та пам’ятки

«Сім’я – це те первісне середовище,
де людина повинна вчитися творити добро»
В. Сухомлинський

В багатьох сім’ях моральному вихованню  приділяється недостатньо уваги. Так, наприклад, у сучасних батьків і досі побутує думка про те, що моральні якості з’являються у дитини з віком. «Підросте – зрозуміє, навчиться», думають батьки, тим самим упускаючи найбільш сприятливий час для формування моральних почуттів, навиків та звичок. Дитину необхідно вчасно навчити розбиратися в тому, що «добре» і що «погано». Без цього робота по вихованню навичок і звичок поведінки буде малоефективною. Добре, якщо дорослі розкривають суть того чи іншого правила поведінки, враховуючи при цьому, вік дитини. Слід зрозуміти, що схвалюючи чи засуджуючи той чи інший вчинок дитини, батьки тим самим формують у неї моральні поняття.

На сьогодні, чимало батьків впевнені, що для дитини важливо, аби вона була сита, одягнута, отримала хорошу освіту тощо. Часто можна зустріти батьків, які твердо переконані, що в наш час багато моральних норм поведінки вичерпали себе і не є для дитини показовими, як це було раніше.

За результатами опитувань 30% батьків дітей дошкільного віку вважають, що дитині ще не доступні морально – етичні норми. Такі батьки або рідко пояснюють дітям правила поведінки, сподіваючись, що згодом це прийде само по собі, або будують виховання на суворій забороні, не розвиваючи моральної свідомості дошкільників.

В цьому випадку доцільно зазначити, що заважає виховувати дитину в сім’ї психолого – педагогічна некомпетентність батьків, яка приводить до того, що вони в основному добиваються слухняності, покірності і вбачають своїм обов’язком – більше повчати і сварити свою дитину, ніж розмовляти, спілкуватись, радіти, дивитись і слухати, грати і співати разом.

Вважаємо, що виховання моральних почуттів у дитини слід розпочинати батькам з прищеплення доброзичливості, як тільки вона навчиться розуміти мову.

ПОРАДНИК ДЛЯ БАТЬКІВ

Правила cпілкування з дитиною

  1. Починати ранок з посмішки.
  2. Не думати про дитину з тривогою.
  3. Вміти «читати» дитину.
  4. Не порівнювати дитину з іншими дітьми.
  5.  Хвалити часто і від душі.
  6. Відокремлювати поведінку дитини від її сутності.
  7.  Отримувати радість від спільної з дитиною діяльності.

Формування моральної поведінки у дошкільників.

БАЖАЄМО УСПІХІВ!