Діти з гіперактивністю та дефіцитом уваги
Поради педагогу
Гіперактивна дитина потребує спеціального виховання. Що раніше його почати, то ефективнішими будуть сподівання на усунення цієї поведінкової риси. Провідними ознаками гіпердинамічної поведінки дитини є розгальмованість, не здатність зосереджувати увагу. Гіперактивність у дітей виникає внаслідок порушення мозкової функції, тобто ураження кори головного мозку через кисневу недостатність та мікропологові травми тощо.
Основні показники гіперактивності:
- Непосидючість дитині важко утримувати тривалий час увагу.
- Дитина не слухає коли до неї звертаються.
- З великим бажанням береться до справи, однак ніколи не доводить її до кінця.
- З труднощами вдається організовувати свою діяльність.
- Уникає нудних завдань і тих що викликають інтелектуальних зусиль.
- Надмірна забудькуватість.
- Постійно крутиться.
- Виявляє ознаки неспокою.
- Надто говірка.
- Починає відповідати не дослухавши запитання.
- Погано зосереджує увагу.
- Не може контролювати і регулювати власні дії, поведінка не керована правилами.
- Під час виконання завдання поводиться по – різному і демонструє різні результати. На одних заняттях дитина спокійна на інших – ні.
Кілька порад педагогу
- Роботу планувати індивідуально.
- Давати можливість дитині швидко отримувати допомогу.
- Спрямовувати енергію дитини в корисне русло.
- Учити дитину організовувати свою роботу.
- Ігнорувати негативні вчинки і заохочувати позитивні.
- Навчати дитину необхідних соціальних норм і навичок спілкування.
- Давати право вибирати.
- Якщо дитина заслужила, похваліть її відразу, не відкладаючи на потім.
- Інструкції , які ви даєте дитині, мають бути чіткі і лаконічні.
- За будь – яких умов зберігайте спокій.
- І головне: боротися треба не з дитиною, а разом із нею проти хворобливого синдрому. Обов’язкове виховання в колективі.