Діти з порушенням опорно-рухового апарату
Поради педагогу
Такі розлади спостерігаються у 5–7% дітей і можуть бути вродженими чи набутими. Серед порушень опорно–рухового апарату виділяють:
- Захворювання нервової системи: ДЦП, поліомієліт.
- Вроджені патології опорно–рухового апарату: вроджений вивих стегна, кривошия, клишоногість, аномалії розвитку хребта, недорозвиток і дефекти кінцівок.
- Набуті захворювання та ураження опорно-рухового апарату: травматичні ушкодження спинного мозку і кінцівок, поліартрит, системні захворювання скелету.
У всіх цих дітей провідним порушенням є недорозвиток, порушення або втрата рухових функцій. Домінуючий серед цих розладів є ДЦП (близько 90%).
Кілька порад педагогу
- Дізнайтесь більше про ДЦП.
- Зосередьте увагу на конкретній дитині і дізнайтеся безпосередньо про її особисті потреби і здібності.
- Шлях дитини до її робочого місця має бути безперешкодним.
- Проконсультуйтеся стосовно режиму навантаження дитини, необхідних перерв і вправ. Стежте щоб дитина не перевтомлювалася.
- Іноді у дітей з церебральним паралічем може спостерігатися зниження слуху на високочастотні тони, водночас зберігається на низькі. Намагайтеся говорити на нижчих тонах, переконайтеся, що дитина добре чує звуки т, к, с, п, є, ф, ш.
- Стежте, щоб необхідні матеріали, приладдя, унаочнення були у межах досяжності дитини.
- Дитині необхідно більше часу для виконання завдання.