Типи порушення психофізичного розвитку дітей
Поради педагогу
- З порушенням слуху;
- З порушенням зору;
- Порушеннями інтелекту (розумово відсталі, із затримкою психічного розвитку);
- З мовленнєвими порушеннями;
- З порушеннями опорно – рухового апарату;
- Зі складною структурою порушень (розумово відсталі сліпі чи глухі, сліпоглухонімі та ін..);
- Емоційно – вольовим порушеннями та дітей з аутизмом.
Поділяють:
- Вроджені порушення, спричинені шкідливим впливом на плід генетичних факторів, інтоксикацій, інфекцій, травм, порушенням живлення, гормональними розладами, резусною несумісністю груп крові матері та дитини, впливом медичних препаратів, алкоголю, наркотичних та отруйних речовин.
- Набуті порушення зумовлені, переважно, різноманітними шкідливими впливами на організм дитини під час народження та наступні періоди розвитку (механічні ушкодження плоду, тяжкі пологи, пологова асфіксія, крововиливи у мозок, інфекційні захворювання)
Навчання та виховання дітей з порушеннями психофізичного розвитку здійснюються з урахуванням особливостей їхнього розвитку,
використанням специфічних заходів та організаційних форм навчальної роботи, залежно від характеру розладу.
Діти, які мають труднощі у навчанні
Серед причин навчальних труднощів переважають певні порушення психофізичного розвитку. Труднощі у навчанні пов’язані з функціональними обмеженнями слуху, мовлення, научуваності, уваги, координації, сприйняття та переробки інформації, гнучкості мислення та ін..