Ігри з дітьми вдома: вчимося розрізняти «справа» і «зліва»

батькам

Що робити, якщо дитина постійно плутає, де у неї ліва, а де права рука? Щоденні веселі ігри – п’яти хвилинки гарантують надійний результат за достатньо короткий час. Під час гри малюк швидко запам’ятовує, де справа і де зліва та перестає плутатися.

Спочатку діти вчаться орієнтуватися в просторі «на собі»,  на своєму тілі: зверху – це де голова, знизу – це де ноги, вперед –де обличчя, назад –де спина, вправо –де права рука, вліво –де ліва рука.Коли ми граємо з дітьми в ігри, які допомагають навчитися орієнтуватися в просторі, то обов’язково знайомимо їх не з одним поняттям (тільки «права рука»), але й із парами слів: зліва та справа. Наприклад: «Правою рукою ти тримаєш ложку, де вона у тебе? А що робить ліва рука? Вона тримає хліб». Або під час малювання: «У правій руці у тебе пензлик. Де твоя права ручка? А де ліва? Що вона тримає? А ліва тримає папір, на якому ти малюєш». Тобто згадуємо відразу обидві руки.

Доганялки з кулачками

В цю гру можна грати і вдома, і в дорозі. Посадіть малюка до себе на коліна або сядьте поруч з ним за стіл. Покладіть кулачки на стіл (на ноги, якщо ви сидите на дивані) та попросіть дитину покласти її кулачки.

А тепер пограємо! Запитуємо у малюка, де у нього права рука, а де ліва? Якщо ваш малюк часто помиляється, то можна покласти картинки – підказки: поруч з правою рукою картинку з ложкою (в правій руці ми тримаємо ложку), а поруч з лівою рукою — картинку з хлібом (а у лівій руці ми тримаємо в цей час хліб). Якщо ваша дитина – лівша, то все буде з точністю до навпаки.

Промовляємо невеликий віршик та в ритм стукаємо кулачками:

Кулачками ми пограємо,
Руки швидко піднімаємо!
Раз, два, три!
Ліва, біжи!

На слово «біжи», малюку потрібно швидко забрати лівий кулачок зі столу, а ви до нього намагаєтеся доторкнутися на столі. Слова у віршику міняються, то «ліва, біжи!», то «права, біжи!». Завдання дитини – утекти від вас так, щоб ви ні разу не встигли її спіймати.

Якщо ви використовуєте картинки – підказки, то поступово можна їх буде забрати – наприклад, спочатку залишити тільки підказку для правої руки, а потім і вона стане не потрібна. Малюк почне забирати потрібний кулачок без підказок — картинок.

Знайди сюрприз!

Посадіть чотири іграшки в центрі кімнати так, щоб вийшов «хрестик». В центрі цього «хрестика» стане дитина. Під одну із іграшок сховайте сюрприз. Це може бути гарна картинка або наклейка, цифра, нова буква, камінчик або цукерка – все, що завгодно.

Ви стоїте так само, як і дитина – тобто, якщо вона дивиться на вікно, то і ви дивіться на вікно. Починаємо шукати наш сюрприз. Даємо вказівки,  як дійти до нашого сюрпризу: «Повернися вправо. А тепер повернись два рази вліво. Ще раз  повернись два рази вліво. А зараз три рази вправо. Шукай!» Діти люблять в цій грі повертатися стрибками. Нехай стрибають на здоров’я!

Якщо дитина правильно виконала команди, то в кінці гри вона дивиться на іграшку, яка сховала сюрприз для неї. Та знаходить його! Якщо вона неправильно виконала ваші команди, то шукає сюрприз під іграшкою та…не знаходить. Значить, треба спробувати ще раз. Знову встаємо обличчям до вікна і шукаємо. І нарешті знаходимо! Ура!

Сюрприз завжди приносить радість малюку! Навіть якщо прийшлося три рази його шукати.

Виклади візерунок

Попросіть малюка здогадатися, який візерунок вишила Червона Шапочка для своєї бабусі на її хустинці (можна використовувати будь-яких улюблених персонажів дитини).

Візьміть два однакових квадратних аркушів паперу. Це буде ігрове поле для вас, і для дитини. Виріжте із кольорового картону парні однакові фігури – наприклад, зелений квадрат, синій квадрат, червоний трикутник, жовтий трикутники т.п. Отримаєте два набори однакових фігур. Один набір візьміть собі, а іншій-дитині. Ми будемо викладати на ігровому полі різні фігури.

Перед тим, як грати, покажіть дитині, як ми будемо викладати фігурки на квадраті – хустинці. Де верх, де низ, де право, де ліво.

Поставте перед собою великий аркуш картону або інший предмет, який стане перегородкою(щоб дитина не бачила ваш візерунок). Викладіть візерунок на своєму аркуші. І після цього попросіть малюка уважно послухати вас і зробити такий же візерунок. Заберіть перегородку та порівняйте дві хустинки. Виправте помилки, якщо вони є.

Для п’ятирічної дитини можна ускладнити завдання-навчити правильно називати кути: правий верхній кут, правий нижній кут, лівий верхній кут, лівий нижній кут. «В правому верхньому кутку – червоний трикутник. І в лівому нижньому кутку – червоний трикутник. В правому нижньому кутку – жовтий круг. І в лівому верхньому кутку – жовтий круг. А в центрі голубий ромб».

Сподобалися ігри, які вчать орієнтуватися у просторі? Тоді спробуйте пограти в них з дітьми!