Як допомогти аутичній дитині навчатись у звичайній школі.

аутизм батькам буклети та пам’ятки

Як допомогти аутичній дитині навчатись у звичайній школі


Про що варто поговорити зі своєю дитиною

  1. Пам’ятайте, що інші діти, швидше за все, здадуться вашій дитині дуже дивними і неадекватними. І вона їм, швидше за все, здасться такою же.
  2. Поясніть дитині, що клас – це як лотерея, і там не обов’язково будуть розуміючі і цікаві діти, з якими легко спілкуватися. Але такі діти там цілком можуть бути. Не треба малювати для дитини прекрасні картинки про «хлопців, які обов’язково стануть друзями» і «діток, з якими цікаво базікати на перервах». Нехай ваша розповідь буде правдивою. Інакше ви можете втратити довіру дитини.
  3. Навчіть свою дитину давати здачі кривдникам. Поясніть, що спосіб «не звертай уваги і вони відстануть» швидше за все не подіє. Розкажіть, які саме дії однокласників треба розцінювати як образливі і до кого звертатися за допомогою.
  4. Поясніть дитині різницю між нападом і самообороною якомога точніше і конкретніше.
  5. Задавайте дитині конкретні питання про те, що відбувається в школі. Вона може не розуміти, що саме ви хочете почути, коли задаєте питання: «Що нового було в школі?». Адже нового було дуже багато. Наприклад, відкрите вікно на уроці, нові цукерки в їдальні, новий плакат на дверях, нова тема з математики і нові спроби сусіда по парті побити вашу дитину ногами. Все це «нове». Але звідки їй знати, що розповідь вчителя вам менш цікава, ніж побої однокласників?
  6. Скажіть йому, про які саме речі він повинен вам розповідати. Наприклад, побої, дивні коментарі однокласників, які він не може зрозуміти, оцінки, дати контрольних робіт, те, що треба здати гроші на шкільні потреби.
  7. Постарайтеся не використовувати в своїх питаннях абстрактні слова, пов’язані з описом емоцій. Наприклад, «Тебе не  ображають в школі?».  Дитина може не розуміти, як це «ображатися», а раз він не ображається, значить, його і не ображають
  8. Попередьте дитину, про які речі вона не повинна говорити в школі.
  9. Не змушуйте дитину спілкуватися з іншими дітьми, якщо вона цього не хоче, щоб не викликати у ще більшу неприязнь до спілкування. Пам’ятайте, що у багатьох аутичних дітей бувають сильні сенсорні перевантаження, і спілкуватися на перервах для них практично неможливо.
  10. Якщо дитина в певних обставинах не може говорити, то подумайте над тим, що у неї повинна бути можливість використовувати альтернативну комунікацію. Поговоріть про це з класним керівником.
  11. Попросіть викладача поспостерігати за тим, чи не цькують вашу дитину в школі. Якщо у вас є знайомий, який працює в школі,  попросіть його поспостерігати за нею і за його класом. Дуже часто викладачі та інші працівники школи не помічають цькування. Крім того, вони не в змозі встежити за всіма дітьми відразу. Вірте своїй дитині більше, ніж їм.
  12. Будьте терплячі. Можливо, деякі шкільні проблеми вашої дитини здадуться вам дрібницею, але пам’ятайте: що дрібниця для вас, може бути дуже важливим для неї.

Сенсорні особливості аутистів, про які повинні знати вчителі

Джерело