Співбесіда до першого класу
Законом заборонені будь-які вступні тести до першого класу. Проте на практиці вони все одно відбуваються, хоч і називаються “співбесідами”. Від їх результату може залежати те, до якого саме класу (сильнішого, слабшого) потрапить Ваша дитина, і яке перше враження складеться про неї у вчителів.
Пропонуємо список запитань, які дуже часто ставлять на співбесідах при вступі до загальноосвітньої школи:
Назви, будь ласка, своє прізвище, ім’я, по батькові.
Назви ПІБ мами, тата.
Ти дівчинка чи хлопчик? Ким будеш, коли станеш дорослим, чоловіком чи жінкою?
Скільки тобі років? Скільки буде через рік? Через два? Скільки тобі було рік тому назад?
Скільки днів у тижні? Місяців у році?
Зараз день чи ранок?
Коли ти снідаєш – ввечері чи вранці? Обідаєш – вранці чи вдень? Що буває раніше – обід чи вечеря?
Де ти живеш? У місті, чи в селі? Назви свою домашню адресу.
Чим відрізняється місто від села?
Ким працює твій батько, мати?
Ти любиш малювати? Якого кольору цей олівець (стрічка, плаття)?
Які казки ти знаєш? Перекажи улюблену казку, розкажи вірш.
Яка зараз пора року? А чому ти так вважаєш?
Коли можна кататися на ковзанах – взимку чи влітку?
Чому сніг буває взимку, а не влітку?
Що робить листоноша, лікар, вчитель, будівельник, космонавт …?
Навіщо у школі потрібні дзвінок, парта?
Ти хочеш піти в школу? Чому ти там навчишся?
Покажи своє праве око, ліве вухо. Для чого потрібні, вуха, ноги, голова?
Яких домашніх і диких тварин ти знаєш?
Яких ти знаєш птахів, комах, назви дерев, квітів?
Які міста ти знаєш, моря, океани, континенти?
У якому місті ти живеш, в якій країні, намалюй прапор своєї країни
Хто більше: корова чи коза? Птах чи бджола? У кого більше лап: у собаки, чи у півня? Що спільного у корови та вівці; назви дитинчат корови, собаки, вівці, курки…
Опиши лимон, вогонь, лисицю, правду…
Назви протилежності словам: «зима», «добро», «правда», «гора», «широкий», «довгий», «мокрий»…
Порахуй від 1 до 10, від 10 до 1. Що більше: 8 чи 5? 7 чи 3? Порахуй від 3 до 6. Від 9 до 2.
Що потрібно зробити, якщо ненароком зламав чужу річ?
Чим відрізняються (схожі) молоток і сокира, гвіздок і шуруп, молода і стара людина?
Навіщо люди умиваються, займаються спортом, дотримуються правил дорожнього руху?
Чому погано битися, красти, ламати речі?