Ігри по дорозі додому

Мама або тато спершу разом з дитиною згадують, як «говорять» різні тварини – котик говорить «мяу», песик говорить «гав», жабка говорить «ква», курочка говорить «ко-ко-ко». Після чого дитині пропонують: «Я називаю тваринку, а ти мені скажи, як вона говорить». Тварин бажано називати у будь-якому порядку, неочікувано повторювати. Якщо малюкові завдання видається легким – пришвидшуватись. Ця проста гра розвиватиме увагу та мислення дитини.

Дитина називає і перераховує навколишні предмети: «Я бачу дорогу – один; я бачу дерево – два, бачу магазин – три тощо». Ця гра спрямована на розвиток уваги дитини, а також полегшує запам’ятовування чисел.

Матір або батько загадують якийсь предмет, і можуть або самі його описати, а дитина повинна відгадати, що малось на увазі, або ж поставати перед дошкільником завдання ставити запитання і таким чином відгадати. Також можна запропонувати дитині самостійно загадати предмет і описати його таким чином, аби мама чи тато змогли здогадатись, про що йдеться.

Добре сприяє розвитку спостережливості дошкільника. Завдання- описати предмет, який він бачить перед собою, наприклад: будинок, магазин, автомобіль. Аби перетворити це у захоплюючу гру, вистачить лише зацікавити малечу завданням назвати більше характеристик, ніж зможе придумати мама чи тато. Наприклад, коли ознаки називаються по черзі – дорослий говорить, що будинок цегляний, а дитина, що одноповерховий – і хто останнім не зміг назвати характеристику, той і програв. Або ж дитина може описувати автомобіль, а батько чи матір – дерево. І тоді програє той, чий опис буде коротшим.

Мама або тато називають дитині різні слова і пропонують підібрати до них узагальнююче слово. «Як назвати одним словом: морква, картопля, капуста, помідор? – Овочі».

Малюк навчається правильно групувати предмети за певною ознакою. «Що зайве: морква, картопля, цибуля, яблуко? Чому?», «Що зайве: шапка, светр, рукавиці, годинник? Чому?». Ця гра не лише розвиває мислення дитини, а також, якщо батьки будуть наполягати на детальному поясненні «чому», і мовлення дошкільника.

Запитуємо про постійну кількість предметів, деталей, частин: скільки лап у кішки? хвостів? коліс у машини? у людини пальців на руці тощо. Також цю гру можна дещо покращити і застосувати не лише для розвитку мислення дитини та вивчення разом з нею чисел, а й для збагачення уяви дошкільника, запропонувавши вигадати казкову тварину. Наприклад, «У кішки чотири лапки, один хвіст і два вушка.  А давай пофантазуємо і уявимо казкового кота. Скільки в нього…? Як він виглядає? А чим харчується?».

Чого більше: будинків або віконець, листочків або дерев, автомобілів або тролейбусів; вчимося відповідати повним реченням: «… більше, ніж …». Також можна цю гру розвинути у називання що є меншим, а що є більшим – будинок чи дерево, тролейбус чи автомобіль. Дитина знову ж таки повинна відповідати повним реченням.

Хто більше назве іграшок, овочів, фруктів, птахів (домашніх, перелітних, зимуючих), тварин (домашніх і диких), дерев, взуття, одягу, меблів, посуду, продуктів харчування, транспорту, комах, квітів тощо.

Дитина називає антоніми до запропонованих дорослим слів. Для вищеперерахованих ігор не потрібні ні спеціальне обладнання, ні особливі навички. Головне – мати бажання цікаво та з користю провести час зі своєю дитиною.