Досвід сімейного виховання батьків Кіри (група “Колобок”)

батькам

Крок перший

Щоб дитина  була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне   багате,різноманітне,привабливеінтелектуальне життя.

Василь Сухомлинський.

Кірочка росте дуже допитливою та енергійною дівчинкою. Ми, як батьки, намагаємося зайняти її різноманітними розвиваючими іграми. Перш за все, розуміємо, що процес навчання має зацікавити дитину. Для цього  використовуємо  ряд ігор, зокрема, гру «Веселий фермер» з липучками та сенсорну абетку. В цих іграх у Кіри розвивається дрібна моторика, увага,  розширюється кругозір ,вона вчиться логічно мислити.  Донечка запам’ятовує назви тварин, вміє рахувати від 1 до 15. Разом з татом розпочали вивчати парні та непарні числа,  рахунок в прямому і зворотному порядку. Цікаво вивчати букви на сенсорній абетці. Є вже певні успіхи!

Ми вважаємо, що не варто боятися починати вчити дитину з раннього дитинства, адже чим швидше в неї розвиватиметься пам’ять та збагачуватимуться знання про все, що її оточує, тим легшим буде навчання в школі та краще  відбуватиметься  інтелектуальний розвиток. Звісно, потрібно не забувати хвалити малюка за його старання та незначні успіхи, особливо на перших порах.

 

Крок другий

Праця – найкращий шлях до того, щоб любити життя

(Е.Ронан)

Виконання домашніх обов’язків розвиває у дитини навички, необхідні у дорослому житті. Щоб донечка виросла самостійною, ми вчимо її виконувати посильну домашню роботу. Кірочка має меншу сестричку Марточку. Відповідно, вона  буде брати приклад  із старшої сестрички. Тому ми навчаємо її доглядати    за кімнатними рослинами (протирати листочки,  розпушувати землю, поливати). Вчимо допомагати  сестричці одягатися, взуватися, складаємо разом з нею іграшки, наводимо порядок в кімнаті,  в шафах.

Ми розуміємо, коли дитині   доручати виконувати домашні обов’язки, вона навчається відповідальності і дізнається, що значить вчитися на власних помилках. Ми переконані, що діти самі по собі ніколи не зрозуміють, як давати раду домашньому господарству, поки не почнуть допомагати нам. Адже праця не означає, що дитина має бути чимось зайнятою, важливо, щоб в  процесі діяльності зростав інтерес до різних видів праці, виникало бажання працювати.

Виконання навіть найменших доручень може стати для  дитини справжнім досягненням і появою гордості за себе.

Допомагаючи батькам, у дітей формуються найпростіші трудові навички і вміння, розвивається  інтерес до процесу роботи, діти вчаться працювати в команді. Допомога розвиває добрі почуття – турботу, вдячність, повагу та любов одне до одного.

Ми впевнені, що залучати дитину в трудовий процес потрібно без примусу, тоді буде позитивний результат. Діти будуть поважати нас за турботу.

 

Крок третій

Музика – це мистецтво мислити звуками.

(JulesCombarieu)

Одним з найулюбленіших занять вдома  для Кіри є гра на синтезаторі. Ми помітили, що гра на інструменті відкриває перед нею та меншою сестричкою новий світ звукових фарб, допомагає розвивати музичні здібності і стимулює інтерес до музики, сприяє розвитку  м’язів пальців.

Гра на синтезаторі покращує слух, розвиває уяву, інтелект. Заняття музикою в дитячому  віці допомагає сформувати позитивне налаштування на навчання та пізнання нового.

Коли дитина нудьгує, виконання цікавих та творчих завдань допомагає їй  провести час з користю для себе.

 

Крок четвертий

A dream becomes a goal when action is taken toward its achievement.

Мрія стає метою, коли зроблено дію для її досягнення.

                                                      (BoBennett (Бо Беннет))

Я, як мама, дотримуюся такої думки, що іноземна мова не тільки швидше і легше засвоюється в дитячому віці, а й сприяє розумовому розвитку  дитини,   покращує          пам’ять, реакцію на оточуючий світ. Раннє вивчення мови позитивно впливає на розвиток мислення, інтересу до розуміння та спілкування, розвитку незалежності та впевненості в собі (ніби погляд в майбутнє).

Для того, щоб англійська мова була Кірі цікавою і простою в розумінні, я з нею вивчаю мову граючись. Використовую різні картки, зображення, фігури, все, що оточує дитину, їй цікаво і легко тоді вивчати слова. Чудовим методом вивчення англійської мови є лічилки. Завдяки їм поповнюється словниковий запас, покращується вимова слів. Дитина вчиться рахувати, краще розвивається  уява, мислення, пам’ять. Їх можна використовувати і у практичній діяльності (рахувати цукерки, які можна з’їсти) та в ході гри (вибирати одяг на вулицю), навіть у ванній кімнаті, та в магазині. Все це можна робити на англійській мові.

Зараз існує багато розважальних та навчальних мультфільмів, під час перегляду яких, діти разом з героями вивчають цифри, букви, дні тижня в ігровій формі. Мультфільми сприяють збагаченню  лексики, формуванню правильної вимови слів. Цікаві сюжети та  яскраві  герої позитивно діють на дитину, адже вона запам’ятовує все, навіть не підозрюючи про це сама. Кіра дивиться мультфільми та співає пісеньки англійською мовою, знає всі кольори та відтінки, рахує в межах 10.

Займаючись з дітьми, ми бачимо в цьому результат, тому сміло пропонуємо  батькам теж навчати своїх дітей вдома, попередньо вивчивши їхні можливості та підібравши для них доступний, цікавий та розвиваючий матеріал.