Як говорити з дітьми про “особливих” однокласників?

аутизм батькам синдром Дауна

Ми не вміємо жити на Марсі, але є хороший спосіб розширити межі нашої планети – інклюзія, толерантність свідомості, прийняття. Світ набагато різноманітніший, ніж нам показували раніше. Почати необхідно було вчора – з себе, і продовжити сьогодні діалогом з вашими дітьми. Вже сьогодні є інклюзивні класи, де нарешті з’явилася можливість на рівних правах вчитися всім.

Батьки, саме ви – провідник між вашими дітьми і суспільством. Ви думали про те, яка користь вашим дітям від інклюзивного суспільства?

Найпряміша: дитина розширює межі, вчиться виходити з конфліктних ситуацій без жертв, у ній формується співчутливість і повага до інших. Це вигідно всім і навіть більше. Тільки так створюється міцний грунт соціуму, у якому є місце всім, де живе розуміння, любов і турбота.

Все, що від вас вимагається – це розповісти і відповісти на запитання про невідоме. У дітей чистіша свідомість, їм необхідно просто не заважати, не опускати їх очі, не забирати їх руку.

Чому необхідно навчити дитину в питанні інклюзивності:

Як говорити про дітей з інвалідністю

Не потрібно вивчати і цитувати медичні талмуди, але знати найважливіше необхідно. Це допоможе прибрати незручність і додасть упевненості в поведінку дітей. Невідоме завжди лякає, і це нормально, але не забувайте уточнити, що діти – перш за все діти, і тому бояться абсолютно всього невідомого по обидва боки нової дружби.

У простій формі поясніть деякі моменти діагнозів

Наприклад: «У хлопчика Сашка синдром Дауна – це його особливість, як у тебе – родима пляма на плечі. Саші складно швидко запам’ятовувати те, що почув, тому не лінуйся повторювати. Іноді ти можеш проявити терпимість і почекати, поки Саша взується і побіжить з тобою на майданчик. Саші складніше, ніж тобі, швидко змінювати вид діяльності, але це нормально».

Робіть акцент на необмежені можливості в спілкуванні

Наприклад: «Дівчинка Міла – незряча і ходить з тростиною, у що я можу гратися з нею?» – «Ти можеш провести Мілі екскурсію по школі, розповідаючи все, що будеш зустрічати, співати улюблені пісні, і навіть навчитися у неї ще одній абетці – Брайля. Уявляєш, вона вміє читати пальцями!».

Розкажіть, як говорити правильно

Наприклад: «Кіра – інвалід?» – «Ні, Кіра, хороша дівчинка, вона любить апельсини, вміє гарно малювати аквареллю і у неї блакитні очі, і у Кіри ДЦП». Вкрай важливо бачити в людині перш за все особистість, і потім вже враховувати її відмінності, а не судити по її відмінностям в першу чергу.

Відповідайте на затання дитини, не губіться, не брешіть і не придумуйте небилиць

Наприклад: «Саша з синдромом Дауна говорить нерозбірливо, це означає, що він мене не розуміє?» – «Ні, Саша тебе розуміє, просто йому складно сказати відразу і чітко, але  наступного разу ти зрозумієш його краще, тому що головне – звикнути і знайти підхід. Не соромся перепитувати, головне – зрозуміти один одного».

Інклюзія – це: