Рік перед школою. Вчимося, граючись.

батькам

Поради батькам, діти яких готуються до школи.

Початок навчання дитини в першому класі – це дуже відповідальний і досить складний період у житті дитини, тому дошкільнятам потрібно підготуватися до цього етапу.

Розвивати мислення, увагу, пам’ять, дрібну моторику, розширювати словниковий запас можна під час спеціальних ігрових занять із малюком і під час щоденного побутового спілкування. Наприклад, коли Ви гуляєте з малюком, розказуйте йому про те, яка зараз пора року, що відбувається в природі, яке дерево вище, а яке нижче. Розказуйте різні відомості про навколишній світ. Розширювати словниковий запас дітей можна за допомогою гри «Хто більше?»: загадайте якийсь предмет чи явище, і називайте його ознаки. Наприклад: «сніг» – білий, холодний, іскристий, глибокий, лапатий, м’який…

Щоб розвинути дрібні м’язи руки, надавайте малюку можливість ліпити, малювати, розфарбовувати, вирізати, обривати пальчиками обведені фігури. Створюйте разом з дитиною різні фігурки із паличок (можна використовувати навіть сірники – тільки під Вашим наглядом). Нехай малюк складе таку саму фігуру, яку склали Ви, спочатку дивлячись на неї (так буде розвиватися сприймання, вміння орієнтуватися на зразок), а потім по пам’яті (фігурки із сірників спочатку мають бути дуже простими, поступово їх потрібно ускладнювати).

Знайомство з буквами.

Для того, щоб букви для дітей стали впізнавальними, потрібно запропонувати погратись з ними: нехай буква стане «живою», нехай вона має своє «обличчя». Для цього розглядайте з малюком окремі букви та запитуйте, якими він бачить їх: високими чи низькими, тонкими чи товстими, добрими чи злими? Що нагадує дитині та чи інша буква? Який колір їй більше за все би підійшов? Наприклад: «О» – кругла, як обруч, як бублик, як сонечко, фона добра, щедра. «Ф» – надута і фіолетова, «ж» – широка і схожа на жука.

Вчимося з’єднувати букви.

Зустрілися дві літери  і захотіли дружити Б+А, а значить разом жити і стати одним маленьким, коротким складом БА. Зустрілися інші дві літери і також захотіли дружити і разом жити: Б=А=БА. Потім зустрілися чотири літери і вийшло слово БАБА.

Б+А                                  Б+А                          БА+БА=БАБА

– Була б охота, буде ладитись і робота.

– Білі барани били в барабани.

Повторюємо дні тижня та частини доби.

Зробіть потяг та відправте його. Для гри підготуйте сім сірникових коробок – вагончиків. На одній стороні «вагончика» напишіть назву дня тижня, на другій – відповідну йому цифру. Потяг не відправиться в дорогу, поки кожний вагончик не стане на своє місце. Нехай дитина викладе потяг відповідно до порядку днів тижня, після чого переверне коробку та побачить, чи цифри викладені від 1 до 7 у правильному порядку. З’єднайте вагончики скотчем між собою. Відправте потяг подорожувати на кухню і назад.

Назвіть три дні підряд, не користуючись назвами днів тижня та числами  (вчора, сьогодні, завтра).

Хто із перерахованих тварин і птахів спить вдень, а хто вночі? (кішка, сова, горобчик, курка, вовк, корова).

Закріплюємо цифри та рахунок.

Виберіть на вулиці будь-що для рахунку. Наприклад, покажіть дитині якесь дерево. Навчіть впізнавати його, а потім порахуйте, скільки берізок на вулиці, по якій ви гуляєте. Можна порахувати, скільки пройшло людей, скільки проїхало машин, скільки магазинів у вашому районі. Коли ви вже підрахували щось одне, переходьте до підрахунку чогось іншого.